MADDE 1: KONU:
İşbu sözleşmenin konusu, ACENTE'nin TÜKETİCİ'ye
www.bygtour.com internet sitesinden elektronik ortamda satışını
yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen hizmetin satışı ve
ifası ile ilgili olarak 4077 Sayılı TÜKETİCİ'nin Korunması Hakkında
Kanun - Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini
kapsamaktadır.
MADDE 2: GENEL HÜKÜMLER:
2.1- TÜKETİCİ, sözleşme konusu ürünün hizmetin nitelikleri, satış
fiyatı ve ödeme şekli ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi
olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
2.2- ACENTE, sözleşme konusu hizmetin ayıplı olması nedeniyle
TÜKETİCİ'ye karşı sorumludur.
2.3- Hizmetin ifasından sonra TÜKETİCİ'ye ait kredi kartının
ACENTE'nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili
banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini ACENTE'ye
ödememesi halinde TÜKETİCİ, hizmet bedelinden ve doğan
zararlardan sorumludur.
MADDE 3: İPTAL - DEVİR - İADE
3.1.ACENTE, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin
başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı
kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol
engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve
tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi kalkış saatinden 24 saat
öncesinde iptal veya tehir edebilir. Bu durumda TÜKETİCİ'nin
tazminat hakkı yoktur.
3.2 A- TÜKETİCİ, hizmetin başlamasına 15 gün kalaya kadar iptal
talep ettiğinde ödediği bedelin tamamı kendisine iade edilir.
B- TÜKETİCİ, cayma hakkının süresi içerisinde kullanmamasına
rağmen hizmetin başlamasından 15-7 gün evvel sözleşmeyi iptal
etmesi halinde gezi bedelinin %35' ini, 7 günden az bir süre kala ise
tamamını ACENTE'ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. TÜKETİCİ
tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmündedir.
C- İndirimli hizmetin iptal/devri halinde TÜKETİCİ, hizmet
başlangıcından tam 7 gün öncesine kadar hizmet bedelinin %35 ini, 7
günden sonra ise hizmet bedelinin tamamını ACENTE'ye ödemeyi
kabul ve taahhüt eder.
D-Özel ürünlerde, hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar yapılan
iptallerde, TÜKETİCİ'ye o ana kadar ödediği ücretinin tamamı iade
edilir. TÜKETİCİ, gezinin başlamasından 29 gün önce sözleşmeyi
iptal etmesi halinde gezi bedelinin %25'ini, 20-15 gün önce
sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %50'sini, 14-07 gün
önce sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %75' ini, 7
günden az bir süre kala ise tamamını ACENTE'ye ödemeyi kabul ve
taahhüt eder.
E- TÜKETİCİ'nin, kendisi veya birinci derece akrabalarının 10 günlük
mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam
teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile
hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin
istisnasıdır.
3.3 TÜKETİCİ ,gezinin başlamasına tam 7 gün öncesine kadar turu
istediği kişiye devredebilir. Devralan bakiye ve devir sebebiyle doğan
tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. TÜKETİCİ, tüm
İptal/devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından evvel
ACENTE'sine sunmakla yükümlüdür
3.4 TÜKETİCİ'nin başlangıcını kaçırdığı hizmete iştirak edeceğini
yazılı olarak bildirmemesi durumunda; ACENTE TÜKETİCİ adına
yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme
hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde TÜKETİCİ'ye herhangi bir ücret
iadesi yapılmaz.
3.5 ACENTE gerekli gördüğü durumlarda TÜKETİCİ'ye bildirmek
kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turları hizmetin başlamasından
evvel kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı sürede veya hizmet
sırasında ACENTE' hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım
araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve
gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir.
TÜKETİCİ bu değişiklilik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği
takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini
iade alma hakkına sahiptir.
3.6 ACENTE'nin olası tur iptali bildirimleri, her TÜKETİCİ' ye
münferiden yapabileceği gibi, internet sitesinde de duyurabilir.
TÜKETİCİ bu durumu peşinen kabul eder.
3.7 Promosyonlu veya kampanyalı ürünlerde rezervasyon
yapıldıktan sonra kesinlikle iptal etme hakkı bulunmamaktadır.
MADDE 4: GENEL HÜKÜMLER:
1-Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk sahibine aittir.
TÜKETİCİ seyahat edeceği aracın ve konaklayacağı tesisin tabi
olduğu yasa ve teamüllere uymakla mükelleftir.
2- Sağlayıcının ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya
hasarı durumlarında; TÜKETİCİ'nin sağlayıcıya kayıp veya hasar
TUTANAĞI düzenlettirmesi halinde, bagajın içinde bulunan eşyaların
maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin,
gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2'si,
kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak ACENTE
tarafından eşya sahibi TÜKETİCİ'ye ödenir. ACENTE, kendisine
yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim alınmış
eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından, en çok
gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur.
3- Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dahil
değildir.
4- ACENTE, taahhüt ettiği hizmetin başlamasından sonra meydana
gelen mücbir hal ,TÜKETİCİ'nin sorumlu olduğu hal ve 3. kişilerin
şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden
sorumludur.ACENTE sorumluluğu dahilindeki hallerde, TÜKETİCİ
aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri
uyarınca TÜKETİCİ'ye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin
edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve hizmet
esnasında TÜKETİCİ'ye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler
ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin TÜKETİCİ
tarafından alınıp kullanılmış veya tüketilmiş olması TÜKETİCİ'nin
bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.
5-TÜKETİCİ, rehber, tesis ve ulaşım aracı yetkililerinin satın alınan
hizmetle ilgili bildirdiği kurallara uyacağını; 3.kişilerin can, mal ve
huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle
alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder.
6- TÜKETİCİ'nin, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle
rezervasyonu sonlandırması halinde, ACENTE yetkilisine ve
konakladığı otele sona erme sebeplerini yazılı olarak bildirmek
zorundadır. Aksi halde hizmeti alıp kullanmış addolunur.
7- TÜKETİCİ'nin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında
yazılı olarak ACENTE'ye bildirmesi İyi niyetli TÜKETİCİ'nin işbirliği
yapma ve özenli davranma borcudur.
8- Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu hizmete
katılan TÜKETİCİ(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla
görevlendirdikleri TÜKETİCİ(ler)nin bu sözleşmeyi okuyup
onaylaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş
sayılırlar.
ACENTE'nin sözleşmede imzası bulunan TÜKETİCİ(ler)ye ödemiş
olduğu fazla miktar ya da hizmet bedelinin tahsili için diğer
TÜKETİCİ'lere rücu hakkı saklıdır.
9-1618 sy yasanın 12.maddesi uyarınca; paket tur hizmeti satın
alındığı takdirde paket turun eksik yada hiç verilememesi halleri
sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli
kadardır.
10-TÜKETİCİ dilerse paket tur ve/veya konaklama hizmeti
başlamadan evvel; kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş
masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını
sigortalatabilir.
11- ACENTE'nin Sözleşmeye Kısmen yada tamamen uymaması
hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TURSAB
KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır.
12- Tüketici, iptal/iade talebini e-posta, yazılı olarak elden, faks
veya kalıcı veri saklayıcısı ile acentaya ulaştırmak zorundadır.
MADDE 5: BYGTOUR TARAFINDAN TUR İPTALİ
Tur yeter sayısına ulaşılamaması, hava ve yol şartları, Mücbir
sebepler ve/veya benzeri nedenlerle turları kısmen veya
tamamen iptal etme hakkına sahiptir. Bu durum, yurtdışı
turlarda turun hareketine en az 7 gün kala, yurtiçi turlarda, turun
hareket tarihine en az 2 gün kala, günübirlik turlarda turun
hareketine 1 gün kala Tüketiciye bildirilir. Bu gibi İptal
durumlarında Tüketicinin ödemesinin tamamını 14 gün
içerisinde geri iade eder. Tüketicinin BYGTOUR‘dan bu iptal ile
ilgili tazminat talep etme hakkı yoktur.
MADDE 6 : KREDİ KARTI İADELERİ ;
Kredi kartına yapılan iadelerde, bankaların çalışma koşullarına
bağlı olarak yapılan iadenin karta yansıması 14 işgününü
bulabilmektedir. Tüketici kredi kartı ile satın aldığı bir Paket tur
için kendi bankasına iade talebi yapması halinde Bizce Tatil
iptal iade şartları geçerlidir. Paket turu satın alırken kabul ettiği
iptal iade şartları gereğince Kredi Kartı ödemesini bankadan
geri talep etme hakkı yoktur. Kredi kartı iade işlemleri sadece
Bizce Tatil tarafından yapılabilir.
MADDE 7: YETKİLİ MAHKEME:
İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğan ihtilafların çözümünde
Malatya Tüketici Mahkemeleri ve Hakem Heyetleri yetkilidir.
TÜKETİCİ işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
MADDE 8: - MÜCBİR SEBEP HALLERİ:
Mücbir sebep halleri resmi otoritelerin belirlediğ i
şartlardır. Olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, savaş,
savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar gezinin
başlamasına veya devamına engel teşkil ediyorsa, taraflarca
mücbir sebep olarak kabul edilir. Yolcunun veya birinci derece
akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıkları ve/
veya ölümleri de mücbir sebeptir.